Referenties

Onder het motto 'show, don't tell', laat ik graag anderen aan het woord over mij en mijn werk:

Pim Mol, directeur Communicatie & Corporate Affairs Rabobank:
'Als het creatief of anders moet, dan zoek ik Vincent op.'

Rob Vissers, freelance tekstschrijver:
'Vincent kan goed hoofd- van bijzaken onderscheiden en heeft sterke ideeën over hoe een medium eruit moet zien.'

Danielle Hoek, freelance projectmanager:
'Vincent is gericht op de inhoud en op verbetering. Het proces is bij hem altijd een middel om tot resultaten te komen. Praktische do's en don'ts helpen het team een verbeterslag te maken. Verwacht dus vooral geen ingewikkelde Exceldocumenten, maar wel resultaat.'

Hendrik Jan Eijpe, hoofd Persvoorlichting Rabobank:
'Zodra Vincent gebrek aan lef en originaliteit in onze communicatie bespeurt, dan laat hij zien hoe het anders kan. Hij is goed in feedback geven en ontvangen.'

Jill Whittaker, voormalig teamleider:
'Complexe zaken in heldere taal weergeven, spelen met taal, verhalen vertellen, video"s maken. Dat kan hij allemaal, schijnbaar met het grootste gemak.'

Stefan Wink, advertising manager Rabobank:
'Vincent heeft het beste met mensen voor en vindt altijd een nieuwe route om verhalen te vertellen. Hij heeft een drang om te vernieuwen, zonder daar gewichtig over te doen.'

Raymond Salet, voormalig teamleider en nu docent op hogeschool Windesheim:
'Snelle, creatieve en originele schrijver. Denkt altijd met je mee, nooit tegen je in.'

Peter van der Mark, eigenaar tekstbureau Schrijf-Schrijf:
'
Vincent nam plaats in ons team alsof hij er al jaren werkte, gaf vanaf het eerste moment bruikbare ideeën tijdens brainstorms en leverde in een handomdraai goede teksten af.'

Emmeline Raab, Meltwater:
'Vincent heeft een heldere visie en deelt graag de passie voor zijn werk. Dat deed hij voor Meltwater in een succesvol webinar over storytelling, dat tot de dag van vandaag internationaal bekeken wordt.'

Jochem Noë, concern controller Rabobank:
'Ik heb met Vincent gewerkt aan diverse jaarverslagen van de Rabobank. Hierbij had Vincent de rol van eindredacteur en verzorgde ik als auteur de financiële teksten. Hij wist vaak originele invalshoeken te kiezen bij het redigeren van de - veelal conservatieve - financiële passages. Vincent heeft duidelijk bijgedragen aan een prettiger en beter leesbaar jaarverslag.'

Jasker Kamp, voormalig hoofdredacteur NL20:
'Een goed interview maken is een lastige klus: je moet niet alleen kennis van zaken hebben, maar ook degene tegenover je goed aanvoelen en kunnen meebewegen om er het maximale uit te halen. Het is als balanceren op een koord. Vincent is er voor mij nog nooit van afgevallen. Bij Vincent begint de weg waar die voor de ander ophoudt. Als hij moet improviseren, is hij op zijn best.'

René Loman, hoofd interne media Rabobank 2004-2006:
'Als bedrijfsjournalist vraagt hij stevig doch plezierig door, redeneert vanuit zijn lezers en is een prettige, creatieve en betrouwbare partner om mee samen te werken.'

Bernadette Hulswit, projectmanager jaarverslag Rabobank:
'Hoewel hij uiteindelijk toch enthousiast aan de slag gaat en tot een oplossing komt, heeft Vincent soms de neiging om in eerste instantie beren op de weg te zien. Ik waardeer hem om zijn positief-kritische mening.'

Eric Lagerwey, projectleider jaarverslag Rabobank:
'Zijn vakmanschap zit niet alleen in het goed kunnen schrijven, maar juist in het maken van vernieuwende content.'






Vincent Mirck