Workshops

Als creatieve contentcoach deel ik graag mijn kennis en kunde met specialisten. Hieronder staat mijn aanbod van trainingen en workshops. Ook voor maatwerk kun je mij inzetten.

Inleiding storytelling: weg met Kanye!
Storytelling in het bedrijfsleven is geen tijdelijke trend, maar een blijvertje. Vrijwel alle bedrijven zijn bezig met deze vorm van verhalen vertellen. Hoe pak je dit soort communicatie nou slim aan? Wat zijn fraaie voorbeelden? Welke thema's in jouw bedrijf lenen zich voor storytelling?

Al deze facetten komen aan bod in deze inleidende workshop storytelling. In een dagdeel krijgt jouw team een korte historie van 'stories', praktische tips, je leert over het Kanye West-effect en je krijgt inspiratie voor jouw eerstvolgende verhaal.
>> Lees ook: Vermijd het Kanye West-effect

Actie/redactie: ontdek jouw team
Een redactie is een optelsom van creatieve talenten. Maar hoe haal je het meest uit deze schrijvers? Ontdek de talenten van jouw creatieve team in deze workshop.

Vooraf vult ieder teamlid een korte persoonlijke vragenlijst in en stuurt het beste stuk content dat hij/zij afgelopen tijd gemaakt heeft. Ik verzamel de gegevens, bereid me voor en ga in gesprek met het team. We benoemen de zaken die beter zouden kunnen, prijzen de dingen die al hartstikke goed gaan en maken een plan voor de nabije toekomst.

Actie/redactie is een dag vol ontdekkingen en verrassingen. Teamgevoel, werkplezier en creativiteit worden gestimuleerd. De redacteuren pakken uitdagingen op, leren elkaar beter kennen en gaan samen broeden op nieuwe plannen.

Klare taal-training
Veel teksten zijn taai en saai: ze bevatten meer ballast dan boodschap. Hoe kies je als schrijver nou de juiste inhoud, toon en opbouw? In de spoedcursus 'Klare taal' geef ik antwoord op deze vragen.

Samen bekijken we een aantal teksten, goede en slechte. Ook van jullie eigen bedrijf. Je leert blunders voorkomen, je inleven in de doelgroep en een pakkend verhaal schrijven. Na afloop van deze middag weet jij welke termen en cliché's je echt niet meer mag gebruiken. Dan ken je een aantal alternatieven, tips en trucs om aansprekender te communiceren.

Vincent Mirck