Storytelling

Solide verhalen
Goede verhalen blijven hangen, die vertel je zelfs door. Elk bedrijf heeft dit soort prachtverhalen, maar vaak komen ze moeilijk boven water. Jarenlange ervaring heeft mij geleerd dat stevig doorvragen en een journalistieke neus twee onmisbare kwaliteiten zijn om storytelling goed neer te zetten binnen een bedrijf.

Nodig mij uit en ik ga speuren naar de beste bedrijfsverhalen. Vervolgens leer ik jouw collega's hoe zij ze kunnen schrijven… of ik schrijf ze lekker zelf… of ik geef tips over andere vormen dan tekst, zoals video en infographics… De begeleiding van die laatste twee doe ik ook graag. Maar zelf maken is echt een vak apart. Vanuit mijn netwerk kan ik partijen aanwijzen die deze kunsten beheersen.

Storytelling kan ik inzetten bij zowel interne als externe communicatie: van intranet tot jaarverslag, van bedrijfsblad tot corporate site.
>> Lees ook: Storytelling als aanjager
>> Lees ook: Vermijd het Kanye West-effect
Vincent Mirck